اپراتورهای کمفروش اینترنت مشخص شدند؛ رایتل و مبیننت در صدر
وی با اشاره به اینکه تمامی شکایات ثبت شده در سامانه به صورت دقیق بررسی و پاسخ لازم ارائه شده است، افزود: با وجود اینکه ۷ درصد از شکایتهای ثبت شده مربوط به کمفروشی در خدمات اینترنت است با این حال این تعداد شکایات نیز زیاد بوده و حائز اهمیت بوده و باید در کنار نظارت جدی رگولاتوری، اطلاعرسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روشهای جلوگیری از سوء استفادههای احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارایه شود.
فلاح جوشقانی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فروش بستههای اینترنتی و کمفروشی خدمات، تدوین نظام تعرفهای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTTها و اپلیکیشنها و ساماندهی دکلها از اولویتهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است.
سرپرست رگولاتوری از ارائه آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی خبر داد.
ردیف |
اپراتور |
تعداد کل شکایات |
مربوط به کم فروشی اینترنت |
درصد شکایات کم فروشی اینترنت به کل شکایات |
۱ |
رایتل |
۷۰۰ |
۳۳ |
۴/۷ |
۲ |
شرکت ارتباطات سیار |
۵۹۳۳ |
۲۳۶ |
۳/۹ |
۳ |
ایرانسل |
۴۶۵۴ |
۱۷۳ |
۳/۷ |
جمع کل |
۱۱۲۸۷ |
۴۴۲ |
۳/۹ |
ردیف |
اپراتور |
تعداد کل شکایات |
مربوط به کم فروشی اینترنت |
درصد شکایات کم فروشی اینترنت به کل شکایات | |
۱ |
مبین نت |
۱۸۲ |
۴۱ |
۲۲/۵ | |
۲ |
آریا رسانه تدبیر (شاتل) |
۱۰۹۰ |
۱۸۰ |
۱۶/۵ | |
۳ |
انتقال دادههای رهام داتک |
۱۹۹ |
۳۰ |
۱۵ | |
۴ |
شرکت انتقال دادههای ندا گستر صبا |
۶۱۶ |
۸۲ |
۱۳/۳ | |
۵ |
حلما گستر خاورمیانه |
۱۸۱ |
۲۲ |
۱۲/۱ | |
۶ |
داده گستر عصر نوین |
۷۳۰ |
۸۹ |
۱۲/۱ | |
۷ |
شرکت مخابرات ایران |
۹۷۸۴ |
۸۶۵ |
۸/۸ | |
۸ |
شرکت پارسان لین |
۱۳۸۳ |
۱۰۵ |
۷/۵ | |
۹ |
آسیاتک |
۴۱۸۳ |
۳۰۲ |
۷/۲ | |
۱۰ |
پیشگامان توسعه ارتباطات |
۵۷۴ |
۳۸ |
۶/۶ | |
۱۱ |
دادهپردازی فنآوا |
۱۵۸۲ |
۴۳ |
۲/۷ | |
جمع کل |
۲۰۵۰۴ |
۱۷۹۷ |
۸/۷ |